O jodze


Joga – ścieżka do fizycznego zdrowia i pozytywnego mentalnego samopoczucia.

 rk-3m.jpg

Hathajoga jedna z najbardziej znanych tradycji indyjskiej jogi, bazująca głównie na pozycjach ciała zwanych asana, sześciu procesach oczyszczających krija oraz na kontroli oddechu pranajama. Nazwa hatha spaja w sobie dwie cząstki znaczeniowe: energię słoneczną naszego ciała Ha energię księżycową - lunarną tha. W połączeniu, daje nam to rodzaj jogi, dla którego priorytetem jest dążenie do osiągnięcia równowagi między dwoma przeciwstawnymi sobie pokładami energii. Celem hatha jogi jest zatem odnalezienie i pielęgnowanie harmonii ciała i umysłu, a także rozwój świadomości, który. Współcześnie hatha joga to przede wszystkim asana i pranajama. Najogólniej rzecz ujmując, asana to postawa, pozycja. Jest częścią całego systemu jogi, ale elementy tej praktyki stosuje się dziś w fizjoterapii,  gimnastyce, korekcji wad postawy, i różnych formach rekreacji ruchowej. Pranajama natomiast polega na kontroli oddechu.

 

 W praktyce joga polega na przyjmowaniu pozycji (asan), w których pracujemy poszczególnymi grupami mięśni trwając w nich przez parę chwil, oddychając przy tym swobodnie i płynnie.

 


W asanach uruchamiamy i rozciągamy mięśnie, które na co dzień są mało używane lub zaniedbane. Pracując mięśniami (napinając, rozluźniając i skręcając) uzyskujemy wzmocnienie mięśni, elastyczność ścięgien i więzadeł oraz poprawiamy symetrię budowy mięśni, a przez to całego ciała. Skupiając się na pracy mięśni, obserwując to, co się dzieje w naszym ciele w trakcie ćwiczeń koncentrujemy myśli na tym co robimy, angażujemy nasz umysł wyciszając go jednocześnie od innych spraw i myśli życia codziennego.

 

 

Warto pamiętać, że joga umożliwia ciągły rozwój we właściwym dla każdego tempie i poziomie.


jdc-7.jpg

33-100 Tarnów  Al. Piaskowa 10   Tel: 605 343 771  e-mail: korenatka@terazjoga.pl